Логопедія
Графік роботи логопедичного кабінету
на 2024-2025 навчальний рік
Вівторок 08.30 –12.30
П’ятниця 08.30 – 12.30
Логопедія – це наука про порушення мови, про методи їх попередження виявлення та усунення засобами спеціального навчання і виховання.
Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
- Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).
- Складання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною дитиною
- Визначення доцільних форм взаємодії з дитиною, видів корекційно-розвивальної роботи.
- Корекційна робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
- Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної практичної співпраці.
- Співпраця із практичним психологом, вчителями щодо корегування педагогічного , корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
- Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів.
ЗМІСТ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
- виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів;
- готовить артикуляційний уклад до постановки звуків;
- визначає послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;
- працює над розвитком правильного мовленнєвого дихання дітей;
- відбиває артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;
- ставить звук (різними прийомами та методами);
- закріплює поставлений звук у складах;
- автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язній мові;
- проводить диференціацію звуків;
- відпрацьовує граматичні форми.
ФОРМИ РОБОТИ
- Фронтальні логопедичні заняття.
- Підгрупові логопедичні заняття.
- Індивідуальні логопедичні заняття.
Таблиця засвоєння дітьми звуків мови
Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є: звуковий склад, словник та граматична будова. Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже чітко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків. Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.
ВІК ДИТИНИ |
ЗВУКИ МОВИ |
Від 1 до 2 років |
А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років |
У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років |
С, З, Ц |
Від 4 до 5 років |
Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років |
Л, Р |
ВІК ДИТИНИ |
ЗВУКИ МОВИ |
Від 1 до 2 років |
А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років |
У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років |
С, З, Ц |
Від 4 до 5 років |
Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років |
Л, Р |
Від 1 до 2 років |
А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років |
У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років |
С, З, Ц |
Від 4 до 5 років |
Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років |
Л, Р |
Шановні батьки! Відвідування вашою дитиною логопедичного кабінету не означає, що є якісь серйозні порушення, це не є чимось страшним чи болісним. Просто одним діткам слід показати артикуляційний уклад, інших – навчити вимовляти, третіх – скоригувати неправильно поставлений звук. Формування досконалої звуковимови залежить від ступеня сформованості фонетичного і кінестетичного сприймання та їх взаємодії в мовленнєвій практиці. Тому в більшості випадків робота починається саме в цьому напрямку, а вже пізніше ставиться звук(и). Цілі і темпи корекційно – розвиваючої роботи залежать від особливостей дитини. Не варто чекати швидких результатів, адже від постановки звука до моменту введення його у зв’язне повсякденне мовлення пройде не один тиждень. У цьому необхідна і ваша допомога, задля забезпечення безперервності корекційної роботи.
Мовлення є однією з найважливіших психічних функцій людини. Це дуже складний процес, який контролюється сімома зонами головного мозку.
Мовленнєва діяльність дитини формується у процесі пізнання навколишнього світу, спілкування з оточенням. У більшості дітей молодшого шкільного віку уже сформоване правильне мовлення. Однак є діти, у яких з певних причин мовленнєвий розвиток відбувається із незначним запізненням чи відхиленням від загальноприйнятих норм. Поряд з цим слід пам’ятати, що у кожної дитини свої темпи розвитку, а вікові норми є лише орієнтирами. Проте під впливом різних факторів у дитини формується, а згодом закріплюється неправильна артикуляція звука, відсутній звук чи навіть ціла група звуків. В таких випадках необхідна логопедична робота.